Kategori: Marknadsföring

Guldkornen från några av Sveriges bästa marketeers är en fantastisk resurs för alla som vill lära sig mer om marknadsföring. Boken innehåller kapitel om allt från grunderna i marknadsföring till avancerade taktiker och strategier. Oavsett vilken nivå du befinner dig på, så finns det mycket att ta till sig i Guldkornen från några av Sveriges bästa marketeers.

Boken är skriven av tre experter på området: Andreas Dahlqvist, Joakim Jansson och Fredrik Johansson.…

Marknadsföring är viktigt för ditt företag eftersom det hjälper till att skapa awareness och intresse för dina produkter och tjänster. Det kan också hjälpa dig att bygga lojalitet och goodwill bland kunderna. En bra marknadsföringskampanj kan göra skillnaden mellan ett framgångsrikt företag och ett som misslyckas. Därför är det viktigt att du lägger tid, energi och pengar på marknadsföringen av ditt företag.…

Det finns några saker som alla bra videoannonser har gemensamt och följer man dessa riktlinjer är det mycket större chans att man lyckas skapa en videoannons som går viralt och som faktiskt säljer.

Först och främst är det viktigt att ha en tydlig målsättning med videon. Vad vill du uppnå med den? Ska den informera, underhålla eller kanske rent av vara provocerande?…

Influencer marketing är en snabbt växande trend inom marknadsföring just nu. Det handlar om att använda personer som har ett stort online-följe för att nå ut till en målgrupp. Influencers kan vara bloggare, youtubers, instagrammare eller andra personer som har ett starkt engagemang och ett stort digitalt följe. Genom att samarbeta med dessa personer kan man nå ut till många potentiella kunder på ett effektivt sätt.…

En lyckad marknadskampanj kräver en grundlig planering. Innan du börjar arbeta på din kampanj är det viktigt att du bestämmer dig för vilka mål du vill uppnå med den. Dina mål ska vara specifika, mätbara och uppnåeliga. När du har fastställt dina mål är det dags att ta fram en budget för hur mycket pengar du vill och kan spendera på din kampanj.…

Nyckelord och SEO – hur optimerar du ditt innehåll för sökmotorerna? Först och främst, vad är ett nyckelord? Ett nyckelord är ett ord som beskriver innehållet i din text. Exempelvis, om du skriver en bloggpost om hur man gör en kaka, så kan dina nyckelord vara: ”recept”, ”bakning”, ”kakor” osv. Dessa nyckelord används sedan av sökmotorerna för att hitta relevant information till användare.…

För att nå ut till en bredare publik och skapa intresse för ert varumärke är det viktigt att ha en originell marknadsföring. Här är några kreativa idéer som kan hjälpa er att sticka ut från mängden:

-Arrangemang av unika events som passar ert varumärkes profil och image. Detta är ett bra sätt att få uppmärksamhet och bygga ett gott rykte.

-Användning av guerilla marketing-metoder för att nå ut till folk på ett annorlunda sätt.…

Det finns många gemensamma misstag som företag gör när det kommer till marknadsföring. Här är fem vanliga fel – och hur du kan undvika dem!

1. Att inte definiera sin målgrupp
Innan du börjar med någon form av marknadsföring är det viktigt att ta reda på vem din målgrupp är. Om du inte vet vilka personer du ska rikta dig till, kommer dina marknadsföringsinsatser sannolikt att vara slöseri med tid och pengar.…

Sociala medier är ett fantastiskt verktyg för att maximera din nå reach. Genom att använda sociala medier kan du snabbt och enkelt nå ut till många människor på ett effektivt sätt. Det finns många olika sätt att använda sociala medier för att maximera din nå reach, men här är några av de bästa:

1. Skapa innehåll som är intressant och värdefullt för dina mottagare.…

Idag är det allt vanligare att människor använder sina mobila enheter för att komma åt internet. Detta innebär också att det blir allt viktigare för företag och organisationer att ta fram innehåll som fungerar bra på mobila enheter. Här är några tips på hur du kan göra det:

– Se till att ditt innehåll är optimerat för mobilanvändning. Det ska vara lättläst och snabbt att navigera i.…